Cum caută TikTok să facă bani copiind modelul de business al Facebook: noi funcții anunțate

de: Ciprian Ioana
12 05. 2021

TikTok a crescut enorm în popularitate și, evident, din această poziție caută să facă și mai mulți bani. A decis să copieze inclusiv modelul Facebook.

TikTok, gigantul chinez care se bucură de o imensă popularitate în rândul tinerilor și nu numai, se pregătește să facă și mai mulți bani. Preia o parte din modelul de business al Facebook și se pregătește să vină cu funcții similare oferite de compania lui Mark Zuckerberg.

Astfel, platforma deținută de ByteDance vrea să aducă și pe versiunea occidentală funcția de e-commerce, adică cumpărături online direct din aplicație, dar și una de recrutare de noi angajați, după modelul Facebook Jobs.

TikTok vrea să facă bani după modelul Facebook

ByteDance, compania chineză care deţine TikTok, a început deja colaborarea cu mai multe branduri din Europa, pentru a testa o funcţie de comerţ electronic, prin care companiile îşi pot vinde direct produsele în TikTok. Tehnologie există, din moment ce funcția e disponibilă deja pe Douyin, varianta chineză a TikTok, destinată doar pieței locale.

Funcțiile din China se bucură deja de un mare succes. Datele arată că în primul an acestea au generat 26 de miliarde de dolari din vânzări.

Compania-mamă, ByteDance, încearcă acum să reproducă succesul şi în restul lumii, începând cu Europa. Deşi a mai cochetat sporadic cu ideea de comerţ electronic, TikTok va implementa acum aceste funcţii la nivelul întregii platforme.

În acelaşi timp, TikTok a început testarea unui instrument prin care companiile pot recruta angajaţi, iar oamenii îşi pot găsi loc de muncă.

În această fază, instrumentul nu este integrat în platforma socială, ci ia forma unei pagini web separate, unde brandurile pot lista job-urile disponibile. De asemenea, în cadrul testului, noua funcţionalitate a fost activată doar pentru un număr limitat de companii.

Utilizatorii TikTok îşi pot posta CV-ul pe pagina noului serviciu. Însă, spre deosebire de serviciile tradiţionale de recrutare, aici accentul este pus pe prezentarea personală în format video.

CV-urile video vor putea fi postate şi pe profilul personal din cadrul platformei sociale.